top of page
Car Dashboard

מדריך לקניית רכב חשמלי 

ריכזנו לכם מדריך לקניית רכב חשמלי חדש או משומש

עם הדברים החשובים שצריך להסתכל עליהם

 

טווח 

כשעוברים לרכב חשמלי טווח הוא מן הסתם הפקטור החשוב ביותר, הטווח שהיצרן מצהיר בהתאם לתקן -WLTP האירופאי שהוא ראשי תיבות של-(תהליך תקינה עולמי לכלי רכב קלים שמבוצע במעבדה) קטן במציאות וזה בהתאם להמון משתנים כמו סגנון נהיגה מזג אוויר תקינות הרכב הצמיגים ועוד, מומלץ להוריד ממנו  20%~ כדי להגיע לטווח המציאותי, ואז את המלצת היצרן לטעינה יום-יומית.

 

לדוגמה:

 יצרן X ממליץ להטעין עד 90% ולא לרדת מ 20% ומצהיר שהרכב שלו נוסע 520 ק״מ לפי תקן WLTP 520x0.8=416

416x0.7=290

כלומר ביום יום (בין 90% ל20%) יהיה לכם +- 290 ק״מ ואם תרצו לנצל את הסוללה עד הסוף אז 416 ק״מ-

החישוב הנ״ל יכול להשתנות בהתאם ליצרן ותקינות הרכב הנוכחית יכול להיות שבחלק מהרכבים תקבלו את הטווח שהוצהר אך חשוב גם להדגיש שלסגנון הנהיגה ברכב חשמלי השפעה עצומה על הטווח כמו כן מזג האוויר ועוד, המידע מתבסס גם על סקרים מאמרים ונסויים שבוצעו בארץ ובעולם.

 

אחריות

חשוב לראות מה האחריות על מכלולי הרכב שמדובר על רכב חשמלי הסוללות הן בד״כ החלק היקר ביותר ברכב,

 כמובן ששאר החלקים לא פחות חשובים, שאנחנו מדברים על רכב משומש ניתן לבדוק האם ניתן להאריך את האחריות לסוללה במידה ואתם קרובים לצאת מהאחריות בשביל הראש שקט.

 

סוללה

חשוב לבדוק את נצילות הסוללה- ככל שהיא עוברת יותר מחזורים ככה הנצילות שלה יורדת כמובן שהירידה בנצילות תשנה בין יצרן ליצרן , מה שיגרם מכך זה ירידה בביצועי הרכב ובטווח הנסיעה שלו ניתן להקביל את זה למכשיר פאלפון נייד ככל שתשתמשו במכשיר לאורך זמן והרבה - תצטרכו להטעין בתדירות גבוהה יותר,

לרוב ישנה אפשרות לבדוק את נצילות הסוללה במסך הרכב, יש לציין שנצילות הסוללה שמופיעה היא לא בהכרח מצב הסוללה בפועל אלא תחזית שמוצגת לנהג דרך מחשב ניהול המנוע שמתבסס על נתונים שנותרו בפרק זמן מסוים ולעיתים מנותרים בזמן אמת אך לא בהכרח מדויקים ואו משקפים את מצב הסוללה, מומלץ לפנות גם פה למכון מתאים לבדיקת מצב הסוללה מאחר והיא הלב של הרכב החשמלי.

 

טיפולים

רוב הייצרנים דורשים טיפולים מינוריים כמו בדיקת המערכות החשמליות רפידות בלמים מידי פעם והחלפת נוזלים(של בלמים ומערכות הקירור ולעיתים לתיבת ההילוכים תלוי ביצרן וכן רוב הרכבים בעלי מנוע חשמלי מחוברים לתיבת הילוכים כמו ברכב בעירה פנימית)

ברכב חשמלי היסטוריית הטיפולים מהווה אינדיקציה חשובה למצב הרכב ולאופי הנהיגה בו, נהג אגרסיבי יחליף רפידות בתדירות גבוהה יותר מנהג ממוצע מכיוון שברכב חשמלי יש בלימה רגינטיבית שבגדול ממירה את האנרגיה מקינטית לחשמלית בעזרת פעולה הפוכה של המנוע החשמלי (גנרטור) מה שבהכרח יפחית את השימוש ברפידות ורק לחיצה אגרסיבית תערב את רפידות הבלם.

 

בדיקת העבר הביטוחי

זה נוגע לכל רכב משומש באשר הוא, לפני בדיקה בפועל אפילו במכון/מוסך/שלכם ממולץ לבקש מהמוכר או להוציא לבד דוח של מרכז הסליקות של חברות הביטוח, הדוח הינו תעודת הזהות של הרכב מהרגע שעלה לכביש מבחינה ביטוחית כלומר אם הרכב היה מעורב בתאונה כלשהי והוגשה תביעת ביטוח זה יהיה מצווין בדוח כולל הסכום שעלה לתקן את הרכב, (לא משנה מי האשם בתאונה) אם זה רכב יוקרה מן הסתם שהסכום יהיה גבוה גם להחלפת טמבון (דוגמה לחלק ברכב מפלסטיק) אך הוא לא יהוה אחוז משמעותי מערך הרכב אם הרכב היה מעורב בתאונה משמעותית והופעל הביטוח זה יהיה מצווין על גבי הדוח 

(יש לציין שיש יוצאים מן הכלל ואם לדוגמה אדם קנה רכב שעבר תאונה ולא תוקן דרך חברת הביטוח לא בהכרח שזה יהיה מצווין בדוח הסליקה לכן רצוי לבדוק את הרכב במכון בדיקה), נכון לזמן כתיבת המדריך הדוח עולה כעשרה שקלים ומצריך כרטיס אשראי ואו אמצעי זיהוי של בעל הרכב הנוכחי.

 

 עמדת טעינה

 לאלו שישנה אפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית מומלץ להויעץ עם בעל מקצוע כמו כן לפנות אלינו בנוגע לרכישה והתקנת העמדה כל מקרה לגופו מאחר ובכל מקום הכנת התשתית שונה כמו מרחק העמדה מארון החשמל הראשי ולעיתים נדרשת הגדלת חיבור חשמל ועוד, יש לציין שצריך לקבל אישור בודק חשמל לפי החוק על מנת להבטיח את בטיחות עמדת הטעינה ואחריות העמדה וכמובן להימנע מתקלות ופגיעות שעלולות להוות סכנת חיים ללא בחירת בעל מקצוע עם רישיון לעסוק בחשמל במדינת ישראל.

 

לסיכום

אם אתם לפני רכישת רכב חשמלי מומלץ לשים לב לנקודות הנ״ל במידה ואתם מחפשים רכב משומש לאחר ירידת הערך מוזמנים לקבוצת EV - PLUG בפיסבוק לחיפוש רכבים חדשים / יד שנייה או בעוד אתרי אינטרנט, בנוסף לבדוק את הרכב במקום / מכון מתאים לוודא שמחברים מכשיר דיאגנוסטיקה ומנתרים נכון את הנתונים, כמו כן אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת יעוץ ללא תשלום בכל שלב לגבי הליך התקנת עמדות טעינה מכל סוג.

 

אין לראות במידע המסופק באמצעות האתר או המדריך משום מתן התחייבות ו/או מצג כלשהם ו/או מתן שירותים משפטיים ו/או יצירת יחסי נותן שירות-לקוח, בין אם במפורש, מכללא או מכוח כל דין, כלפי המשתמש ו/או צדדיים שלישיים כלשהם, לרבות מצגים ו/או התחייבויות בנוגע לאיכותו, אמינותו, מידת הדיוק, השלמות ורמת העדכון של המידע האמור וכן שימושו המסחרי ו/או התאמתו למטרה מסוימת כלשהי, והכול, בכפוף להסתייגויות של הוראות כל דין המורות אחרת.

 
 
 
 
 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תודה על יצירת הקשר,צוות אי וי פלאג יחזור אלייך בהקדם

bottom of page