top of page
Car Dashboard

מדריך לקניית רכב חשמלי 

ריכזנו לכם מדריך לקניית רכב חשמלי חדש או משומש

עם הדברים החשובים שצריך להסתכל עליהם

 

 טווח נסיעה

 

 

מעבר לרכב חשמלי מחייב התייחסות רצינית לנושא הטווח – זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר.

הטווח שמפרסם היצרן נמדד לפי תקן WLTP (תקן אירופאי שמבוצע במעבדה), אך במציאות הטווח יהיה קצר יותר – לרוב בכ־20% – בשל השפעות כמו סגנון נהיגה, תנאי מזג אוויר, מצב הצמיגים והתחזוקה הכללית של הרכב.

 

לדוגמה: אם היצרן מצהיר על טווח של 520 ק״מ, ומומלץ להטעין את הסוללה עד 90% ולא לרדת מתחת ל־20%,
נחשב כך:
520 × 0.8 (הפחתה למציאות) = 416 ק״מ
416 × 0.7 (טווח שימוש יומי בין 90%-20%) = כ־290 ק״מ שימושיים ביום־יום

 

סגנון הנהיגה משפיע משמעותית על הטווח – נהיגה אגרסיבית תקצר את המרחק בין טעינות. גם טמפרטורות קיצוניות עלולות להשפיע על ביצועי הסוללה.

 

 אחריות וסוללה

 

 

הסוללה היא הרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי, ולכן חשוב לבדוק מה כוללת האחריות של היצרן – ברכבים חדשים וגם משומשים. אם מדובר ברכב מיד שנייה, כדאי לבדוק האם ניתן להאריך את האחריות הקיימת על הסוללה.

 

בנוסף, כדאי לבדוק את מצב ונצילות הסוללה – ככל שנעשו יותר מחזורי טעינה, כך קיבולת הסוללה יורדת. רוב הרכבים מאפשרים לבדוק את מצב הסוללה דרך מחשב הרכב, אך יש להבין שמדובר בהערכה ולא תמיד במדידה ישירה. מומלץ לבצע בדיקה מקצועית של הסוללה במכון המתמחה בכך – מדובר ב”לב” של הרכב.

 

טיפולים ותחזוקה

 

 

רכבים חשמליים נחשבים לחסכוניים יותר בתחזוקה שוטפת: אין צורך בטיפולי מנוע בעירה, אך חשוב לבצע בדיקות תקופתיות – כמו בדיקת מערכות חשמליות, רפידות בלם, נוזלי בלמים וקירור (ולעיתים גם שמן תיבת הילוכים).

 

ברכב חשמלי ישנה בלימה רגנרטיבית – מערכת המנצלת את בלימת הרכב לטעינת הסוללה – כך שנשחקות הבלמים איטית יותר. עם זאת, נהיגה אגרסיבית תביא לשחיקה מהירה יותר של רפידות הבלם, ולכן היסטוריית הטיפולים מהווה אינדיקציה לאופי הנהיגה.

 

בדיקת היסטוריה ביטוחית

 

 

לפני שקונים רכב משומש, חשוב לבדוק את עברו הביטוחי. מומלץ לבקש מהמוכר או להנפיק בעצמכם דו”ח ממאגר הסליקה של חברות הביטוח. בדו”ח זה תוכלו לראות האם הוגשו תביעות ביטוח בגין תאונות, ומה היה גובה הנזק. שימו לב: גם תאונה “קלה” ברכב יוקרה עלולה לעלות הרבה – אך זה לא בהכרח פוגע בערכו.

 

חשוב לדעת: אם תאונה לא דווחה לחברת הביטוח – היא לא תופיע בדו”ח, ולכן תמיד יש לבדוק את הרכב גם במכון בדיקה מקצועי.

עמדת טעינה ביתית

 

 

אם יש לכם אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית – זה יתרון גדול. עם זאת, ההתקנה חייבת להתבצע ע”י בעל מקצוע מוסמך, בהתאם לתקנות חברת החשמל ודרישות החוק.

חשוב לבדוק:

 

  • את מרחק ההתקנה מארון החשמל הראשי

  • האם נדרשת הגדלת חיבור לחשמל

  • לוודא שהעמדה מאושרת על ידי בודק חשמל מוסמך

 

 

התקנה לא תקינה עלולה להיות מסוכנת ואף מסכנת חיים – לכן אין לוותר על ביצוע מקצועי כחוק.

לסיכום

 

בין אם אתם מחפשים רכב חדש או משומש – חשוב להכיר את הנושאים שהוזכרו לעיל.

אם אתם שוקלים לקנות רכב מיד שנייה לאחר ירידת הערך הראשונית – אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו EV-PLUG ולמצוא רכבים למכירה, המלצות וייעוץ.

 

בנוסף, חשוב לבדוק את הרכב במכון בדיקה מתאים, ולוודא שימוש בציוד דיאגנוסטי איכותי לצורך קריאת נתוני הסוללה והמנוע.

 

זקוקים לייעוץ או הכוונה?

נשמח לעזור לכם – ללא עלות – גם בנושא רכישת רכב חשמלי וגם בהתקנת עמדות טעינה מכל סוג.

 

אין לראות במידע המסופק באמצעות האתר או המדריך משום מתן התחייבות ו/או מצג כלשהם ו/או מתן שירותים משפטיים ו/או יצירת יחסי נותן שירות-לקוח, בין אם במפורש, מכללא או מכוח כל דין, כלפי המשתמש ו/או צדדיים שלישיים כלשהם, לרבות מצגים ו/או התחייבויות בנוגע לאיכותו, אמינותו, מידת הדיוק, השלמות ורמת העדכון של המידע האמור וכן שימושו המסחרי ו/או התאמתו למטרה מסוימת כלשהי, והכול, בכפוף להסתייגויות של הוראות כל דין המורות אחרת.

 
 
 
 
 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תודה על יצירת הקשר,צוות אי וי פלאג יחזור אלייך בהקדם

bottom of page